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record de ouf !!!

Expression libre sur le solex et les courses de solex
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Messagede Lulu » 01 Déc 2010, 04:05

Ah ok c'est celui-là ! (Y'a pas l'échelle indiquée :mrgreen: )
Une autre photo (qui ne montre pas grand chose mais bon) :
http://www.scooter-station.com/ttesimag ... oteur_stmz

Sinon on peut voir quelques moteurs compressés sur cette page
http://www.elsberg-tuning.dk/the%20bikes.html
Il y a du compresseur à lobes et du compresseur à palettes.
Collected a lot of different small superchargers and realized that all of them were oversized for the job, but I managed to reduce one by two- thirds by cutting and welding
Voilà la solution : un petit coup de scie dans le Peugeot Satelis ! :twisted:

SOLEXGUMP a écrit::salut:
type moteur 99Z.......
Image
Aah maman qu'est-ce qui m'arrive je suis tout dur
J'ai démonté ce bas-moteur il y a quelque temps ; pour un gars habitué à retaper de l'AV7, c'est un coup à mouiller son slip.
Vivement que je le monte sur ma EV50 :crasy:
La bicyclette qui arrache le bitume toute seule

"Je me retire définitivement de la course de solex, jusqu'à la prochaine fois"
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Messagede will_bzh » 01 Déc 2010, 10:03

waouu !!!

merci pour le lien lulu :clap:


il est clair que c'est la solution la plus simple et la plus efficace pour réellement optimisé un 50 cc 4 temps :
Why choose supercharging ? Well, if I had learnt one thing, when playing around with engines, its the fact that rpm kills ! Always choose the engine which produces its peak power,as well as torque, at lower revs.
A high winding screamer engine sounds fantastic, but not for long!
Supercharging will boost any engines midrange to a degree, that you automatically short- shift through the box! Adding a rev- limiter will save your engine in case of a missed shift.
I can sum up the differences between conventional tuning and use of supercharging.
If i should extract maximum horsepower from this Honda CD 50 engine using a conventional approach, i would need following parts :
A big- port cylinderhead with biggest possible valve-sizes.
A camshaft timed for operating at high revs which also lifts the valves further, again to maximise airflow through the engine.
A high compression piston, if available, or decreasing combustion- chamber by shaving head.
Then a very strong and well- balanced crankshaft assembly, outfitted with top-of-the-line C3 bearings, to handle the much higher than standard revs.
An optimised oiling system, including oilcooler.
The result would be an engine with a very narrow rev- range, like 10500 to 140000 rpm, necessitating a very close- ratio gearbox with at least 5, or even better 6 speeds.
Horsepower figures around 8- 10.
In supercharged form, far from fully developed, this engine produces 10- 11 hp and a usable rev range of 8000- 12500.
Only non- original parts sums up to be cdi- ignition, hi- volume oil- pump, stiffer valvesprings and an upgraded clutch.


ça me laisse réveur et réveille en moi l'envie de suralimenté mon 4 coup

pour finir j'ai envie de dire : le compresseur est au 4 temps , ce que le pot de détente est au deux temps ... :lol:

a bon entendeur , salut 8)
Le premier tour a fond et après on augmente le rythme ! :mrgreen:
TETES (de soupapes) BRULEES !

DARK BREIZH
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